Bu Sitedeki Tüm Yazılar Ücretsizdir. Sadece Sizden İstediğimiz "Allah Bu Siteyi Hazırlayandan Razı Olsun" Amin... Demenizdir.

ÇİKOLATALI DONDURMA..




























Sonunda tembelliğimi üzerimden atıp dondurmayı yapmaya başladım..İlk denememde mümkün olduğu kadar yumurtasız olan tarifleri denemek istedim. Çünkü canım gerçekten yumurtalı ürünler yemek istemiyor..

Yumurtasız , kremadan yapılan "çikolatalı dondurma" tarifine rastladım. Evimde dondurma makinesi de olmadığı için makinesiz yapılan bir tarif çok aradım..son karar bu tarifi denemeye karar verdim..

Bu arada eskisine göre biraz daha iyiyim..bazı şeyler dışında daha çok çeşit yiyebiliyorum..hatta geçen gece canım Tabloreno çikolatası istedi ve yarısını yedim. Demek ki bebişte çikolatanın tadını almaya başladı :))

Gerekli Malzemeler ;

  • 300 ml krema ( 1,5 adet küçük kutu )
  • 2 çorba kaşığı süt
  • 50 gr pudra şekeri
  • yarım çay kaşığı vanilya esansı
  • 125 gr iyi kalite çikolata ( küçük küçük kesilmiş )
  • 2 çorba kaşığı ekstra krema

300 gr kremamızı ve sütü çıprma kabında çırpalım. 2-3 dakika sonra pudra şekerini ve vanilyayıda ilave edelim. Ve tüm malzeme kremamsı bir hal alana kadar çırpmaya devam edelim. Daha sonra ağzı kapaklı bir kaba karışımımızı dökelim ve en az 30 dakika buzdolabında bekletelim.

Bu arada bizde çikolatalarımızı küçük küçük doğrayalım. Ve benmari usulü çikolatamızı 2 çorba kaşığı krema ile eritelim. Eridikten sonra biraz soğutalım. Soğuturken ara sıra kaşıkla karıştıralım.

Buzdolabına koyduğumuz karışımız çıkaralım ve ayrı bir kaba aktaralım. Üzerine erittiğimiz çikolatayı ilave edelim. Ve ikisinizi tahta bir kaşıkla karıştıralım. Dikdörtgen ,ince uzun , ağzı kapaklı bir kaba hazırladığımız karşımı dökelim. Birkaç kez hafif masaya vurup üzerini düzgünleştirelim. Ve buzdolabımızın derin dondurucu bölümüne kaldıralım.

Yaklaşık bir gece veya 7-8 saat buzdolabında bekletelim.

Ben servis yaparken dondurmanın yanına pembe renkli yoğurtlar ilave ettim . Danone'nin bebe büskuvili ( mavi paket ) yoğurtlarını bir kaba boşalttım. Evde çürümeye yüz tutan 200-300 gr çileği rondodan geçirerek püre haline getirdim. Çilekler ile yoğurdu karıştırdım. Kalpli , silikon buz kalıplarıma boşalttım. Ve buzlukta dondurdum. Bu hazırladığım donmuş yoğurtları çoğu yerde kullanıyorum. Hem şık hem de lezzetli oluyor.

Ayrıca dondurmanın üzerine sos isterseniz ;

Çikolatalı sos

  • 150 ml su
  • 3 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 150 gr çikolata

tüm malzemeyi orta boy bir cezveye alıp çikolatalar eriyinceye kadar karıştırın. Çok az kaynattıktan sonra kullanıma hazırdır.

ayrıca meyveli sos yapmak isterseniz, en sağlıklı ve en pratik yöntem; taze meyveleri özellikle çileği veya ahududuları rondadan geçirmek ve pudra şekeri ile karıştırmaktır.

Bu sosları servis etmeden hemen önce yapmanız tavsiye edilir..

Hepimize afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

www.yemekvar.blogspot.com adresindeki yazı ve tariflerin Kaynak göstermeksizin Tamamı veya Bir Kısmının KOPYALANMASI YASAKTIR.
elifintarifleri.blogspot.com ve oktayustayemektarifleri.blogspot.com sitelerine katkılarından dolayı teşşekkür ederiz.