Bu Sitedeki Tüm Yazılar Ücretsizdir. Sadece Sizden İstediğimiz "Allah Bu Siteyi Hazırlayandan Razı Olsun" Amin... Demenizdir.

ISPANAKLI&PEYNİRLİ TART , İRMİKLİ PRENSES PASTASI..























Sevgililer günü yaklaşıyor..bunun için hazırlık yapmak lazım :) Fotoğrafta gördüğünüz mavi güllü cupcake'leri aslında sevgililer gününü düşünerek hazırladım..tarifini Leyla Akçağlılar ve Ebru İpekçinin yeni yayınladığı Butterfly'dan Özel Tatlar kitabından aldım. Tarifini ve detaylarını artık yarına saklıyorum..ama inanın çok şık ve lezzetliydiler..diğer sevgililer günü seçenekleride yakında geliyor..

Gelelim bugünkü tariflerimize..Tartı bu ay ki Lezzet dergisinden görerek esinlendim. Normalde ben hep kiş yapmayı sevmişimdir. Bu tarifte aslında aynı kişe benziyor, ama nedense ben kiş hamurunu tart hamurundan daha lezzetli buluyorum. Ama yinede çok lezzetliydi. Ben hamurunu iyice kızartarak pişirdim. Tarifinde her ne kadar 30 dakika dediysede ben içerisinde yumurta olduğu için 45 dakika pişirdim ve çok severek yedik..

Gerekli Malzemeler ;


  • 125 gr margarin ( ben yarım paket zeytinyağlı becel kullandım)
  • 13 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz

İç malzemesi için ;

  • 300 gr az haşlanmış ıspanak ( hemen 5 dakika haşlayın)
  • 200 gr beyaz peynir (çatalla ezilmiş)
  • 2 yumurta ( ben 1 yumurta kullanmanızı tavsiye ederim)
  • yarım su bardağı süt kreması
  • yarım su bardağından bir parmak az süt

Öncelikle tart hamurumuzu hazırlayalım. Un , kabartma tozu ve tuzu bir kapta harmanlayalım. Beceli ve yoğurdu ekleyip güzel bir hamur hazırlayalım. ( eğer un yetersiz kalırsa yoğururken azar azar ilave edelim) Fırınımızı 175 dereceye getirip ısıtalım. 20-22 cm'lik bir tart kalıbını güzelce yağlayıp unlayalım ve hamurumuzu elimizle tart kalıbının içerisine yayalım. Çatalla hamurumuzun yanlarını bastıralım ve ortasına delikler açalım. İlk önce 10 dakika sadace hamuru pişirelim.

Bu arada bizde içini hazırlayalım. Bütün malzemeleri karıştıralım. 10 dakika pişen hamuru ırından çıkartıp eğer biraz kabarmışsa kabaran yerleri çatalla ezerek düzeltelim. Hazırladığımız içi tartın üzerine dökelim ve fırına tekrar atalım. Üzeri iyive kızarana kadar yaklaşık 40 dakika pişirelim.

Sıcakken veya ılıkken servis yapabilir, üzerini kiraz domates ile süsleyebilirsiniz..




































Sizlerden gelen yoğun istek üzerine Kayınvalidemin İrmikli Prenses Pastasının tarifini yayınlıyorum :)) Özellikle haftasonu yapmak isteyenler için aceleye etmeye gayret ettim..
Yapımı çok kolay yemesi çok lezzetli bir pasta..çoğunuzun bildiğinizi düşünüyorum..

Gerekli malzemeler ;

  • 1 litre süt
  • 5,5 yemek kaşığı irmik
  • 12 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket Eti kakaolu büskuvi
  • 200 gr dövülmüş fındık veya ceviz
  • 2 yemek kaşığı kakao

Sütü, irmiği ve şekeri orta boy bir tencereye ekleyelim ve muhallebi pişirir gibi devamlı karıştırarak pişirelim. Ama pişmesi muhallebiye göre daha uzun sürüyor lütfen telaşlanmayın :)

İrmikli muhallebimiz piştikten sonra dikdörtgen bir borcama muhallebimizin yarısını dökelim. Üzerine 1 paket kakaolu büskuvimizi dizelim. Arasına biraz fındık veya ceviz serpiştirelim. Kalan muhallebiyi kakaolu büskuvilerin üzerine dökelim. En son toz kakaomuzu eleyerek pastamızın üzerine dökelim. Ve dövdüğümüz fındıkları pastanın üzerine dökelim.

Pastamızı en az bir gece buzdolabında bekletelim. Ve kare kare keserek servis yapalım.

Hepimize afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

www.yemekvar.blogspot.com adresindeki yazı ve tariflerin Kaynak göstermeksizin Tamamı veya Bir Kısmının KOPYALANMASI YASAKTIR.
elifintarifleri.blogspot.com ve oktayustayemektarifleri.blogspot.com sitelerine katkılarından dolayı teşşekkür ederiz.