Bu Sitedeki Tüm Yazılar Ücretsizdir. Sadece Sizden İstediğimiz "Allah Bu Siteyi Hazırlayandan Razı Olsun" Amin... Demenizdir.

ANNEMİN DOĞUM GÜNÜ PASTASI..

























Biliyorum, tarifi çok geçiktirdim.. ama aradan geçen zamana ihtiyacım vardı ve şimdi hemen pastamızın tarifini ekliyorum ;

Pandispanyasının tarifi benim tasarımlarına hayran olduğum Peggy Porschen'a ait.. Bu pandispanya son bir ay içerisinde çok severek yaptığım ve kullandığım bir tarif, özellikle büyük boy pastalar için çok ideal.

Tarifi geçen hafta canım arkadaşım Ufuk'ta tatlı Boramız için yapmıştı , hemen ondan yapılışını kopyalıyorum.. Ben tarifin yarısını uyguladım çünkü tarifteki ölçüler büyük bir dikdörtgen kalıp için daha uygun. Ben anneme 18 cm çapında yuvarlak bir kalıba uyguladım.

Gerekli Malzemeler;

  • 400 gr oda sıcaklığında tereyağı,
  • 400 gr şeker,
  • 8 adet orta boy yumurta (oda ısısında bekletilmiş)
  • 300 gr un,
  • 100 gr kakao,
  • 100 gr bitter çikolata.


Hazırlanışı;


1. Yumurtaları iki misline çıkıncaya kadar çırpın.
2.Oda sıcaklığındaki tereyağı ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
3.Toz malzemeleri bir kabın içine beraber eleyin. Bitter çikolatayı benmari usulü eritin.
4.Tereyağlı karışıma önce yumurtayı, sırasıyla çikolataı ve toz malzemeleri katıp iyice karıştırın.
5.yağlı kağıt serili tepsiye kek karışımını dökün. Oldukça katı bir karışım elde edeceğiniz için yüzeyini saptula ile düzeltin.
6.Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında 20 dakika pişirin .

Ya da benim gibi daha küçük bir kalıpta pişiriyorsanız dereceyi 180'e indirerek pişirin..

Kreması ;

  • 1 paket labne peyniri ( oda ısısında bekletilmiş)
  • 150 gr bitter veya sütlü çikolata ( ben 50 gr bitter ile 50 gr sütlü çikolatayı bilirlikte kullandım)
  • 3-4 çorba kaşığı sıvı krema

Çikolatayı benmaride eritelim. Labne ile erittiğimiz çikolataları birlikte çırpalım. Katılaşınca içerisine çok az kremamızı ilave edelim ve tekrar çırpalım. Kremamız kullanımıza hazırdır..

Pandispanyayı bir gün veya bir gece önceden hazırlamanızı tavsiye ederim.1 su bardağı tozşekeri 1 su bardağı su ile kaynarak şurup hazırlayalım ve bekletelim.

Pandispanyamızı levye yardımıya üçe bölelim. Her katı fırşa yardımıyla şurubumuz ile ıslatalım. Katların arasına hazırladığımız kremayı sıkalım. Ben ayrıca taze çilek ekledim çünkü annem çilekli ve çikolatalı pastaları çok seviyor, sizede denemenizi tavsiye ederim. Çilek dışında frambuaz, muz,krokan doğru seçimler olabilir..

Katları yerleştirip etrafını spatula yardımıyla krema ile sıvayalım. Elimize birparça bitter kuvertür alıp meyve soyacağı ile diklemesine keselim. Böyolece çikolata parçacıklarımız olacaktır. Bu parçaları pastamızın çevresine elimiz yardımıyla dikkatlice yapıştıralım.

Ve 10-15 dakika beklemesi için buzdolabına kaldıralım.

Ben üzerini tek lokmalık atıştırmalıklar ve jöle ile karıştırdığım taze çilekler ile süsledim. Artık gerisi sizin yaratıcılığınıza kalıyor..İsterseniz üzerine 10-15 tane truff yıyabilirsiniz ve truffların üzerine çikolata sosu dökebilirsiniz..İnanın bu görüntü de çok hoş olacaktır.

Hiç yorum yok:

www.yemekvar.blogspot.com adresindeki yazı ve tariflerin Kaynak göstermeksizin Tamamı veya Bir Kısmının KOPYALANMASI YASAKTIR.
elifintarifleri.blogspot.com ve oktayustayemektarifleri.blogspot.com sitelerine katkılarından dolayı teşşekkür ederiz.